Tổng hợp việc làm cho sinh viên Đại học Kinh tế - ĐH Đà Nẵng theo ngành nghề. Nơi sinh viên tìm việc phù hợp và định hướng nghề nghiệp.
- Tiếp nhận, kiểm tra thông tin lô hàng khi nhận thông tin từ sales hoặc khách hàng.
- Chuẩn bị và hoàn thiện các chứng từ xuất nhập khẩu, phối hợp với Team Sales làm chứng từ khai báo hải quan;
- Lập và kiểm tra hồ sơ xuất nhập khẩu (Packing list, Invoice, bill, ...);
- Phối hợp với các bộ phận liên quan xử lý công việc.
- Theo dõi quá trình thủ tục hải quan và nhập xuất hàng từ điểm giao đến điểm nhận.
- Phối hợp cùng các bộ phận kho bãi, DOC CUS, OPS hoàn thành đơn hàng.
- Theo dõi tiến độ, tình hình, thu hồi công nợ các lô hàng.
- Không đi thị trường.
Khai thác và nhận biết, nắm bắt nhu cầu của khách hàng để từ đó giới thiệu các dịch vụ với chi phí phù hợp.
Gọi điện, chat online và gửi email tư vấn hệ thống dịch vụ tùy theo từng nhóm đối tượng khách hàng
Theo dõi và chăm sóc tệp khách hàng – Phối hợp với Phòng Marketing triển khai các chương trình phát triển hệ sinh thái khách hàng bền vững
Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của Quản lý trực tiếp hoặc Trưởng chi nhánh.
A Convention Sales Executive or Senior Sales Executive is responsible in sales activities and implementing events, and work closely with Sales Manager in successful achievement of budget. Keeping tracks with business result and assist in market research.
The primary responsibilities of a Convention Sales Executive include:
Full coordination of confirmed groups and group requests. Issue BEOs, group resumes assigned by ACC ADOS & SM
Handle Site Inspections assigned by ACC SM
Issuing quotation and contract under guidance of ACC ADOS & ACC SM
Conducting market research to assist with market positioning, new promotions and campaigns.
Conduct ICCA platform lead research under guidance of ACC ADOS
With Sales Manager plan sales strategy and implement tactics to achieve budget
Keeping track of ACC Business results and report to ACC ADOS & SM on weekly basis.
Composing weekly ACC sales report and monthly P&L report of ACC under guidance of ACC ADOS.
Maintain a regular sales call pattern, ENT under guidance of ACC ADOS & SM
Monitor competitive set and communicate tactical changes to Manager.
Collect customer feedback and provide them to hotel management to contribute to improvement of hotel and respond if required
Assist with the preparation of new products and services
Assist in the evaluation of sales and marketing activities
• Ensures that the service sequence is followed according to established standards.
• Responsible for the cleanliness of all banquet facilities and equipment.
• Attends to guests’ needs and requests regarding Room set-up, audiovisual and Food and Beverage service.
• Responsible for the constant training of Banquet Staff and strongly involved in Staff training.
• Prepares the banquet cheque by following the Function Order, ensuring to charge according to the Function Order.
• Thorough knowledge of all menu items and all types of set-up, and be able to pass the knowledge to staff.
• Responsible for the day to day operation.
• Controls and ensures cleanliness and proper maintenance.
• Attend to guests’ need in professional manner.
• Prepares all guest supply and other requisitions to ensure a smooth operation.
• Assists in setting up function rooms
• Take care of function as assign to.
• Checks and tests the audiovisual in each function.
• Responsible for the follow up of job order in the banquet department, making sure all equipment is in good working condition.
• To monitor all costs and recommends measures to control them.
1. Be knowledgeable of procedures for security and emergency incidents and is familiar with location of fire alarms and fire extinguishers.
2. Maintain personal presentation to hotel and Marriott standards.
3. Greet all arrival and departure guests while assisting in traffic control at the main entrance. Subsequently, to handle with in and out luggage with the rapid and accurate professional services under the standard of performance
4. Deliver newspapers, mails, messages, parcels and faxes properly and professionally handling with telephone line and paging system
5. Be acquainted with all hotel facilities, including the guest room facilities and know all events in the hotel.
6. Ensure and responsible for the cleanliness and tidiness of working area, luggage room, luggage trolleys, luggage passage way and to report to bell captain if any repair needed as well as the uniform appearance must always neat and clean
7. Take responsibility for all registered luggage that is the mandatory from the hotel guideline on luggage control and security
8. Coordinate with GSA and GRO in order to provide professional service i.e. check with front cashier if guests have already settled their account
9. Inform Chief Concierge or Duty Managers any unusual situation and cases
10. Replacing welcome agents at the main entrance and open the door for the guests when necessary
11. Ensure that all luggage deliveries and collections are accurately recorded in the luggage control sheet.
12. Ability to work on different shift as a teamwork (morning/afternoon/overnight) on day to day operation
13. Attend languages, personality improvement and standard of performance training
- Thay vỏ chăn, ga, gối hàng ngày, lau dọn trong phòng.
- Đảm bảo vệ sinh sạch sẽ trong phòng khách sẵn sàng trước khi đón khách.
- Khi khách trả phòng có trách nhiệm kiểm tra phòng và kịp thời báo cho lễ tân những đồ khách đã sử dung trong thời gian lưu trú.
Thực hiện công tác kế toán thanh toán
Kiểm soát quy trình thủ tục kế toán
- Chi tiết sẽ trao đổi khi phỏng vấn
- Lập kế hoạch thực hiện các nhiệm vụ của bộ phận, triển khai – giám sát việc thực hiện kế hoạch hoàn thành đúng tiến bộ;
- Thường xuyên kiểm tra quá trình làm việc của nhân viên để đảm bảo đáp ứng được các tiêu chuẩn về chất lượng phục vụ, chất lượng vệ sinh, giặt là;
- Lên lịch làm việc cho nhân viên và thực hiện việc điều phối nhân sự phù hợp với nhu cầu thực tế;
- Kiểm soát quy trình xử lý đồ thất lạc của khách.
- Trực tiếp đào tạo hoặc phân công đào tạo, nâng cao nghiệp vụ cho nhân viên.
- Phối hợp với các bộ phận khác thực hiện các công việc chung của khách sạn.
- Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu của BGĐ.